Wednesday 15 February 2012

Musafir di bumi UK


Musafir Masa:Liverpool(Albert Dock, The Beatles, Maritime Museum,Museum of Liverpool, Liverpool University)->Chester(designer outlet)->Wales(looking for Thomas the train) ->Manchester (eye on Manchester)->coming soon(Oxford University, Cardiff and Southampton, insya-Allah).

"Alhamdulillah. Subhanallah. Besarnya nikmatMu ya Allah."

Hanya itu yang mampu diungkapkan olehnya tatkala melihat catatan pendek perjalanannya di bumi UK. Subhanallah. Tak pernah dibayangnya dia diberi nikmat ini. Pernah satu ketika, dirinya berangan-angan ingin belajar di bumi empat musim, ataupun di bumi Anbiya' , Mesir. Namun Rabbnya belum mengizinkannya. Belum tiba masanya.Mengenang perjalanan lalu, serta kesilapan-kesilapan lalu, membuatkan dia malu sendiri. 

Allah akan memberikan apa yang kita perlu bukan apa yang kita mahu.Akan dihadirkanNya pelangi selepas hujan, akan membesarnya rerama dari seekor beluncas.

Indah. Begitu lembut sekali tarbiah Rabbnya. DiberikanNya kesukaran sebelum bertemu kesenangan agar menjadi panduan yang akan datang.

 Ya Allah, ku mohon padaMu, moga nikmat yang melimpah ini merupakan tanda rahmatMu , supaya aku lebih mendekati diriMu. Jauhkanlah aku dari istidraj ya Allah." 







2 comments:

aida said...

alhamdulillah ats sume nikmat yg ko rsai,aq sng hati..dh dpt dgr dh lagu ko ^^

Noura Insyirah said...

=),thanks da..sorry yuk, aku lambat reply

Post a Comment

 
;